Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie`s en andere soorten vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kanarie`s en andere soorten vogels

hallo

ik ga buiten een hokbouwen waarin ik kanarie`s wil gaan kweken. daarnaast wil ik ook graag andere soorten vogels in een kweekkooi, in dezelfde ruimte kunnen houden.
    zou ik het dan moeten houden bij soorten die kunnen bastaarden met kanarie`s?

wie helpt mij???

bedankt
    gr ismael

Aan welke vogels zat je te denken?

Tropen kan in iedergeval prima
    Pieter G. van der Ploeg
    Kweeknummer - 6NUM
    E - pgvdploeg @ gmail.com

Opmerking

nou je hoort vaak dat goulds en kanarie`s niet samen gaan, verstoorde nesten. nu hoorde ik laatst dat dat door de zang komt.

ik wil dat soort dingen proberen te voorkomen

Opmerking

Je kunt heel veel soorten bij kanaries houden, juist bij gouldamadines hoor je vaker dat het niet gaat. Bij alle andere tropische vogels heb ik nooit problemen gehad of van gehoord.
        Ik zou er zelf geen parkietensoorten bijhouden (op de Neophema's na).
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Hallo Ismael,

ik ben het met Ton eens. Kanaries en Gouldamadines gaat over het algemeen niet zo goed. Dit ligt niet zo zeer aan de zang van de kanaries, maar de gouldamadines schijnen een bepaalde bacterie bij zich te hebben, welke niet echt een positieve werking op kanaries heeft.

Voor de rest kan alles prima erbij, vooral tropische vogels, kijk wel uit (wanneer je dit niet wilt hebben) met sijzen en roodmussen, etc. Deze willen nog wel een kruisen met een kanarie, waardoor er bastaarden ontstaan.

Mvgr. Martijn
          Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Working...
          X